tisdag 5 februari 2013

Träningsblogg, ja.. jo...

Ja, alltså nu var det ju tänkt att det här skulle bli en träningsblogg. Det var det. Jag skulle träna typ varje dag och peppas av att veta att framförallt min syster läser den här bloggen och vilja träna mer. Men jag blev förkyld. Och idag har jag nog hängt kvar i det där "är jag inte lite sjuk i alla fall, litegrann fortfarande" och inte blir det någon träning av det. Men imorgon ska jag försöka komma iväg till Gerda, där är ett pass som börjar 19 som verkar intressant.

Idag var jag på en väldigt inspirerande lunchföreläsning med Ulf Ellervik som professor i organisk kemi här i Lund. Han pratade på temat "Varför forska" och berättade i korta drag om lite forskning han själv varit delaktig i samt varför det är viktigt med forskning och att unga människor intresserar sig för det. Jag blev allt lite sugen, får se om det kanske blir något i framtiden... Lyssna på Ulf Ellerviks när han var med i Sommar i P1, hans program var underhållande och intressant: länk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar