tisdag 12 februari 2013

Huvudvärk, så det fick bli en semla istället

Japp, det verkar som att jag är på väg ner igen i förkylningsträsket. Knaprar naturläkemedel som sägs vara bra mot förkylning, kör vidare med fruktsallad till frukost varje morgon och ska försöka komma i säng tidigt ikväll. Himla tradigt om jag åker dit igen, jag som var så nöjd med att ha klarat av den förra förkylningen så fort!

Idag hade vi föreläsning om luftvägsinfektioner, det kändes väldigt ironiskt eftersom halva klassen satt och hostade/snörvlade/nös och vi andra var rätt hängiga vi också. Jag tror det är flera olika virus som cirkulerar, inte kul. Planen för idag var att sitta kvar på skolan och plugga efter föreläsningen, sedan hem och laga mat till matlådor och dessutom träna. Istället hade jag en fantastisk huvudvärk hela dagen som inte gav sig ens när den fick panodil vid lunch. Därför cyklade jag hem direkt efter föreläsningen, och på vägen hem gick jag in på ett konditori och köpte en semla (en nu-är-det-faktiskt-synd-om-mig-semla). Sedan firade jag fettisdag med semla och varm choklad i soffan i korridorköket och lyckades faktiskt läsa litegrann i en av böckerna jag hade med mig hem :)

Jag hann äta upp min semla innan jag kom på att fotografera, de här finns på visitsweden.se.
Ibland känns det viktigare att njuta av ögonblicken här och nu än att fotografera för att visa upp dem senare utan att egentligen ha upplevt dem fullt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar