söndag 17 februari 2013

Torsdag och fredag

I torsdags hade jag med mig träningskläderna till skolan, taggad. Efter föreläsningarna satt jag och pluggade (vi har haft en hysterisk pluggvecka) till halv sex, sen var mina energiförråd slut och det blev hem och äta kvällsmat istället. Gymmet ligger precis vid skolan, dvs ovanför backen, och jag bor nedanför backen så det blev inget tränande.

Min fredag var väldigt trevlig. Efter en förmiddag i skolan åt jag lunch med min moster, fint! Sedan hjälpte Karro och jag Johanna att hämta en Billy-bokhylla som hon hade köpt via blocket. Vi bar hyllan, Johanna bar hyllplanen, åtminstone en dryg kilometer där vi passerade järnvägsstationen på mitten. Vi fick lite skrattanfall strax innan bron vilket resulterade i tre erbjudanden om hjälp.
Efter bokhyllebärandet var jag alldeles darrig i armarna (inte mina mest vältränade kroppsdelar) men jag kunde ju inte ge mig när jag tagit med gymkläderna (igen) utan det bar iväg i riktning mot Gerdahallen. Jag fick till ett ganska bra pass och kunde nöjd cykla hemåt för att byta om inför kvällens tårtkalas hos Karro.
På vägen hem passerade jag en manifestation på Clemenstorget. 300 marschaller brann som symboler för de 300 barn som varje år insjuknar i cancer. Det var vackert, men jag hoppas att marschallerna är färre nästa år. Insamlingsbössorna såg iaf välfyllda ut, men det fanns som tur var plats för mitt bidrag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar