söndag 17 februari 2013

Helg i Halmstad

Klockan ringde kvart i sju på lördagsmorgonen. Jag vaknar, och kan inte komma på vilken dag det är eller varför jag ska gå upp. Tittar på schemat i mobilen och försöker lista ut vilken veckodag det är när det slår mig att det är lördag och jag ska ta tåget hem mot Halmstad! Då var det med ens mycket lättare att ta mig upp ur sängen. Min frukost stod färdig i kylen och efter en skön morgonpromenad till stationen befann jag mig på tåget och kunde duka fram fruktsallad, drickyoghurt och kaffe med mjölk. Det kändes riktigt lyxigt att sitta där och njuta medan Skåne rusade förbi utanför fönstret.

På stationen i Halmstad hämtade mamma mig och vi styrde direkt mot Eketångaskogen och lördagens orienteringsträning. Jag bytte om i bilen och sprang sedan en riktigt rolig bana med flera kluriga kontroller. Det kändes att jag inte hade orienterat på ett tag för det blev några extra misstag, men jag kände ändå ett härligt flow och det var så härligt att vara ute i skogen igen. Efteråt frågade jag banläggarna hur de hade tänkt och fick lite bra tips, guld värt!

Resten av helgen har jag skrotat hemma, njutit av att vara hemma och bara gjort trevliga saker. Träffat Markus till exempel :)

Från lördagens träning, inte särskilt mycket snö i skogen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar