måndag 4 februari 2013

Hur man botar en förkylning

Om man tar penicillin mot en förkylning blir man frisk på 7 dagar, annars tar det en vecka.
Och dessutom förstör man sin normalflora, och bidrar till den ökande antibiotikaresistensen i världen. Och antibiotika hjälper inte mot virus!! Jag ville bara få detta sagt, nu över till min förkylning:

För min egen del bröt min förkylning som sagt ut ordentligt i lördags, men efter en tidig kväll och en lagom tidig morgon mådde jag redan mycket bättre på söndagen. Tror bestämt att det är något med att sova i sin egen säng hemma-hemma som gör att man mår mycket bättre med detsamma. På kvällen var vi nere i Lund igen, Markus och jag körde ner (och jag passade på att få ner lite saker, tex en jättefin gammal skolplansch att sätta på väggen, bild kommer när jag har klurat ut på vilken vägg jag ska sätta upp den) och på kvällen gick vi tillsammans med två goda vänner på Johan Glans "World tour of Skandinavien" här i Lund. Så helgens träning var av magmusklerna :)

Vi får se hur jag mår imorgon, kanske blir det lite träning? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar