måndag 18 februari 2013

När jag blir stor ska jag ha en egen tvättmaskin

Vädret när jag vaknade i morse var inte det mest inspirerande, det gick liksom inte att avgöra om allt det vita var snö, regn, dimma eller en blandning av alltihop... Det visade sig vara mest snö, som gjorde alla vägar och cykelbanor vita igen efter att ha varit helt rena. Snöfallet övergick senare under dagen till mer och mer regn och den vita världen blev mer och mer slaskig. Nåväl, jag hade planerat att springa och hade ingen lust att ge mig. En skål yoghurt när jag kom hem, sedan bar det ut i vädret. I öronen hade jag Hanna Hellqvists vinterprat och på det stora hela var det ganska trevligt. Jättenöjd när jag kom in! Sen hade jag turen att lyckas boka tvättmaskiner så jag kunde köra mina träningskläder direkt (=supernajjs!) och jag unnade mig själv gott te i min nya muminmugg och några småkakor. På hemsidan står det att man kan hämta sin tvätt mellan 23-24 om man missat sin tid (min tagg ger bara tillträde till tvättstugan när jag har bokat) men när jag nu skulle hämta mina kläder fick jag inte komma in..... När jag blir stor ska jag ha en egen tvättmaskin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar