onsdag 6 februari 2013

Jippie, jag har tränat!

Så himla skön känsla, att ha tränat. Dels för att det betyder att jag är frisk, dels för att det är en skön egokänsla av att faktiskt kunna skriva här att jag varit duktig. Mest för att det är en skön känsla i hela kroppen under, men framförallt efter, ett träningspass.

Funktionell träning är en gruppträningsform som bygger på funktionell rörelseträning för hela kroppen. Styrka, stabilitet, rörlighet & balans tränas med hjälp av din egen kroppsvikt, en bräda och en viktplatta. (Gerdahallens egen beskrivning)

Det var roligt, lagom utmanande rörelser och en helt otrolig ledare. Hon var som en duracellkanin med dubbla batterier, hela tiden peppande och instruerande. Jag tror inte det gick fem sekunder i ett sträck som hon var tyst, men det störde mig inte. Tvärtom var det skönt att bara stänga av mina egna tankar och bara ta in hennes röst när hon räknade ner övningarna och sa till mig (oss) att sträcka-på-ryggen-spänna-magen-böja-i-rätt-vinklar-LE!

Dagens lärdom: det ÄR svårare att göra balansövningar om man måste le, jag har provat.


Det är här jag ska använda min träning: snabb, stark och leende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar