lördag 9 februari 2013

Första gympasset på nytt gym = förvirring

Jag är ingen van gymmare, men hemma-hemma i Halmstad har jag varit en del på gymmet på Friskis och där var jag ganska hemma och kunde köra ett okej gympass (sen jag flyttade till Lund har de byggt om, fint men förvirrande...).
Igår var jag på Gerdahallens gym för första gången och förvirringen blev stor. Eftersom jag har gått lite på känsla när jag gymmat förut har jag inget riktigt bra upplägg i huvudet, och i kombination med en hel del nya maskiner och att jag inte vet var de olika maskinerna står var det svårt att få till något bra. Men jag kämpade och fick ihop till en mysig träningsvärk idag :)
Tror att jag ska leta runt lite, hitta ett bra gymupplägg för löpare och sedan köra det. Eftersom jag är lite ojämn i mitt tränande behöver det vara ett program för hela kroppen, splittade program är inte riktigt min grej (än i alla fall).

Idag njuter jag av att ha helg, har satt upp min skolplansch ovanför sängen och planerar inför en Ikea-resa som förhoppningsvis blir av imorgon. Ikväll är det funktionärs- och stämledarmiddag med Bleckhornen, det ska bli roligt :)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, jag tycker också om den. Det är något visst med gamla skolplanscher, de är så fina :)

      Radera