onsdag 24 juli 2013

En semesterdag

Eftersom jag bara jobbar 70%, uppdelat på fem dagar ena veckan och två dagar andra, är jag alltså ledig ganska många dagar varannan vecka. Dessa dagar är mina semesterdagar, jag har sommarlov ut i fingerspetsarna när jag inte är på jobbet.

I tisdags var en sådan dag, och den var så himla fin. Jag började med att springa en runda på Galgberget på förmiddagen och invigde mina nya löparskor. De är väldigt färgstarka, jag tror att de ingår i mitt "nya" jag som vågar ta för sig av livet och inte måste passa in. Solen sken från en helt klarblå himmel allt varmare och jag pustade ut i skuggan av syrenhäcken i trädgården.

När solen stod som högst åkte jag tillsammans med Fina och Markus till Ica för att köpa varsin salladslunch. Sedan parkerade vi oss i en sanddyn i Vilshärad och hade skönt i solen. Det blev ett dopp också, 22 grader i vattnet.

På kvällen åkte vi in till stan för att lyssna på vokalgruppen Charad som sjöng på Tillsammans nere vid Nissan. Det var fullt med folk, varav hur många som helst som vi känner från gymnasiekören vi var med i. Charad var också med i den kören, därav uppslutningen. Vi lyckades få ett bord längs med räcket mot Nissan, en drink i handen och skön a capella-sång satte den perfekta pricken över i på min dag.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar