torsdag 4 juli 2013

Träningssammanfattning juni

 
Nu har jag lagt in juni-träningen i träningsdagboken och kan konstatera att sedan jag kom hem till Halmstad har träningsdosen höjts rejält. Mycket tack vare cykeltransport fram och tillbaka till jobbet, men också pga trevligt träningssällskap och att jag inte har någon tenta hängande över mig som tar tid. Totalt i juni blev träningstiden dryga 17 timmar, vilket för mig är väldigt mycket och jag är supernöjd! Jag är riktigt peppad att öka ytterligare i juli, det borde vara möjligt. Jag ska försöka få in mer styrketräning för framförallt bålen också (jag vet, allting är mer än noll...), nu ska klippkortet på F&S Halmstad användas!
 
I tisdags visade jag för mig själv att träningen givit resultat då jag satte nytt pers på klubbens testrunda, en (sparsamt) snitslad 4 km-runda i terrängen i Skedalaskog! Det stora målet att komma före pappa får vänta till nästa gång, eftersom även han slog sitt pers och var nästan tre minuter före mig. Extra roligt eftersom han precis en vecka tidigare suckat åt sin gamla tid och konstaterat att så snabbt kommer han aldrig mer att springa... Men det är aldrig försent att börja träna, det är alltid för tidigt att ge upp! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar