tisdag 16 juli 2013

Förkylning

På torsdagen på Gotland vaknade jag med ont i halsen och var lite mosig. Jag borde ha sagt till mig själv att det var uteslutet att springa sista etappen på Gotlands tredagars, men istället gick jag ut med inställningen att "ta det lugnt, det är okej att bryta". Vilket jag också gjorde då min sjätte kontroll inte satt där jag letade. På fredagen var därför dunderförkylningen ett faktum och även om den går åt rätt håll har jag varit hemma från jobbet både igår och idag. Tråkigt att vara sjuk, men det känns skönt att jag valt bort Oringen i år. Den är nästa vecka (i Boden) vilket hade gjort den här förkylningen än mer olämplig.
Eftersom jag mest drösar runt här hemma med min snuva underhåller jag mig med att sy på en klänning.

2 kommentarer:

  1. Oh, vad ska det bli för klänning? :) krya på dig! /Karro

    SvaraRadera
  2. Den blev klar för några dagar sedan, ska lägga ut en bild så fort jag fått en bild på mig i den ;) En vardagsklänning i bomullstyg, den blev rätt bra :) Förkylningen har också äntligen försvunnit, skönt!

    SvaraRadera