måndag 9 september 2013

Och så kom höstterminen

Ny termin, nya utmaningar, nya uppgifter att klara av. Hösten 2013 är här och jag är tillbaka i Lund igen. Termin 5 väntar, med dels fortsättning på förra terminen, dels ett kandidatarbete andra halvan. Jag håller på att försöka komma in i rutinerna igen, med att plugga och att hålla hårt i kalendern för att hinna med allt jag vill ha tid till. För att komplicera till det har jag blivit vald till styrelsemedlem i Bleckhornen, så jag kan nu titulera mig sekreterare och får skåla på §16-skålen som utbringas på alla sittningar med corpset. Jag är glad för förtroendet, jag tror det är en bra merit i framtiden, och framförallt kommer vi i styrelsen ha roligt ihop för vi är ett bra gäng. Bleckhornen är väldigt viktigt för mig så det ska bli intressant att vara en del av "de som bestämmer".

Dessutom har jag flyttat in i en lägenhet! Jag har alltså lämnat korridoren där jag bott i två år (hejdå kök som någon annan stökat till) och bor nu i en 1,5a med pentry (hej kök som jag själv stökat till). Här är ganska rörigt sen flytten, och jag har inte särskilt många möbler än, men jag trivs redan. Området verkar också väldigt trevligt, och jag har nerförsbacke till skolan vilket är ett stort plus!

När jag har blivit frisk från min förkylning ska jag gå och köpa kort på Gerdahallen också. De har utökat antalet pass av min favorit Funktionell Träning, superbra! Jag planerar att vara helt frisk på onsdag. Och om jag planerar något så ska det bli så, det är det hela hösten bygger på.


Föreläsningar blir extra bra med kaffe i pausen.
Det känns på nåt sätt extra fint att köpa kaffe när man får en sån här mugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar