tisdag 10 september 2013

Äntligen en pluggdag att vara nöjd med!

Idag var första dagen som jag faktiskt fick ro att sätta mig ner och läsa det jag ska. Inte allt, inte perfekt, men jag satt ner och vardagen är äntligen tillbaka. Dagen inleddes med "Mini case", dvs en arbetsmetodik som går ut på att vi sitter i en mindre grupp (dvs i min klass typ 20 personer = mindre grupp) och får ett patientfall som vi sedan med hjälp av en handledare och en arbetsgång. Klurigt och väldigt givande, och jag kan nog mer än jag tror! :)

Min förkylning drar sig tillbaka mer och mer, imorgon kanske jag kan orka träna. Eller åtminstone gå en rejäl promenad, håller tummarna för bra väder! Jag gillar den tidiga hösten, när årstidsbytet egentligen bara känns i luften. Kristallklar luft, soliga dagar, krispiga morgnar med dis över vägarna. Hoppas på många sådana dagar i höst!

Jag har även kikat in på Gudrun Sjödéns hemsida, och där blev jag kvar. Så mycket fint! Funderar på att byta stil drastiskt och bli kulturtants-wannabe på stört!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar