söndag 29 december 2013

Saker att göra när jag har tid



Mellandagarna, de där härliga dagarna när man fortfarande är hemma och julen dröjer sig kvar med dofter och lugn. I studentens värld dagar när man försöker frambringa någon form av disciplin för att sätta sig och plugga inför de sista veckorna av terminen, som faktiskt inte är slut förrän i mitten av januari. 

Det finns så mycket jag skulle vilja göra, böcker jag vill läsa och saker jag vill pyssla med. Därför funderar jag allvarligt på att skaffa mig en  liten anteckningsbok där jag kan skriva ner sånt som  jag vill göra, så att jag när jag är ledig kan  plocka fram den och komma ihåg alla de där önskningarna. En sak jag skulle skriva ner i boken är att köpa mig en (annan) fin anteckningsbok att skriva ner mina dikter i. Jag hade en period på gymnasiet när jag skrev mycket dikter, längst bak i kollegieblocken. När jag tog studenten och rensade bland blocken rev jag ut alla sidorna med dikter och lade dem i en plastficka, där de har legat sedan dess. Jag tycker om att skriva för hand och det är något visst med riktigt fina anteckningsböcker, det känns som en trevlig sysselsättning när jag någon gång är ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar