lördag 28 december 2013

Fridfullt och stilla

Julen är förväntningarnas tid, mysets tid, ljusets tid mitt i vintermörkret. För mig är det några av de bästa dagarna på hela året, och även om skolböckerna följt med hem var jag helt ledig från alla måsten hela julhelgen. 
Min julafton inleddes med att tomten varit på besök och lagt ett paket i min julstrumpa som vi brukar hänga upp. Efter frukost med familjen gick pappa och jag på julbön i kyrkan och träffade alla som vi brukar träffa där varje år och önska en god jul. Julafton innehöll även julbord, Kalle Anka klockan tre med dignande kakfat på soffbordet, julklappsutdelning med rimmade verser på paketen, glöggmys och sällskapsspel. 
Det var så skönt att vara ledig och hem-hemma, det var länge sedan jag var så avslappnad. Och julefriden höll i sig både juldagen och annandagen, jag har njutit av att bara vara under en filt i soffan med min stickning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar