söndag 22 december 2013

Julkänslor äntligen

Igår vinkade jag av en vän på stationen 9.30 och tog sedan pågatåget själv 9.39. På ryggen min stora ryggsäck, i ena handen min Kånken full av böcker och i den andra handen hornet, stickningen och kassen med julklappar. Mitt mål att jag måste kunna bära min packning själv uppfylldes, men det var nätt jämt och jag behövde stanna med jämna mellanrum. 
Första destinationen för min julresa var Billeberga station där jag blev hämtad av min snälla morfar (nu fick jag inte längre bära alla väskor själv) och så landade jag in hos mormor och morfar. Vi hann sitta ner och prata en bra stund, sedan kom bilen från  Halmstad ner och familjen kom in de med. Årets julklapp till mormor och morfar var en stor korg med diverse julkakor, sylt, saft och bröd, alltihop hemgjort. Själv bidrog jag med en mjuk pepparkaka gjord enligt familjereceptet.

Manglad duk och finporslin, julstämning och lugn.
Till slut reste vi oss från kaffebordet, och det var dags att köra hem-hem för att fira jul. På kvällen strök jag julgardinen och satte upp adventsstjärnan på mitt flickrum. Min december har inte varit så fylld av julkänslor så jag rivstartar för att hinna ikapp till julafton. Ställde fram några av mina änglar tillsammans med en julklapp i form av ett fint ljus, med ett althorn på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar