måndag 11 november 2013

Tentaperiod och stormar

Så var tentaperioden över för den här gången, tentan är skriven och resultaten får vi, om vi har tur, i slutet av den här veckan. Det känns inte allt för osannolikt att jag för första gången får ladda om inför en omtentaperiod, men någon gång ska vara den första. Det har hänt och händer så mycket i mitt liv i höst, både yttre och inre stormar som jag försöker rida ut. Samtidigt känner jag att jag verkligen trivs här nere i Lund nu, på ett helt annat sätt än jag gjort tidigare. Bara en sådan sak som att det nu känns naturligt att säga "hemma" om min lägenhet! Det är skönt att ha en hamn i stormarna.

Skrev en dikt i tentaplugget:

A capella i moll
 
Gråväder trots gulnande träd,
vardagen pågår därute.
På köksbordet hopas böckerna,
och på golvet, och i soffan.
Ett rusande stillestånd, tovor jag ska försöka reda ut.
Tror på något större, men är fast i det mindre. Som att försöka ta sig ut utan dörr.
Kaffet i den stora muggen kallnar,
även det bortglömt.
 
 
Sedan gick jag på tentasittning med patologitema! Jag var utklädd till bipolär sjukdom:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar