fredag 22 november 2013

Bra vänner är som säkerhetsbälte i livets bergochdalbana

väggdekor


Igår försökte jag att hantera min att-göra-lista. Jag lyckades ganska bra med min plan, att hantera mängden med inställningen att göra det bästa av situationen. Jag var välplanerad, i god tid och hade rätt saker med mig. Jag cyklade till och med till orkesterns lokal jättetidigt för att säkert kunna göra det jag skulle på datorn innan den blev upptagen av någon annan, och sen satt jag och pluggade. Efter ett tag kom några vänner indroppandes, satte sig i varsin fåtölj de också och vi satt och pluggade i en sorts tyst samförstånd. Som om vi umgicks, fast ändå fick saker gjorda var för sig. När det började närma sig repan kom det mer folk och vi satt istället och pratade och hade det trevligt.
Hela tiden hade jag en positiv inställning, men stressen gjorde sig ändå påmind då jag fick hantera lite mer än jag planerat in att klara av. När en av mina bästa vänner också anlände släppte därför min positiva inställning för en stund och jag fick, med hennes tillåtelse, gnälla av mig ordentligt och sucka över energiläckorna.

Men när jag fått lätta på trycket, släppa ut lite genom min fina vän och ventil, då blev det roligt igen. Repetition med världens bästa orkester, eftersits med fantastiskt fina vänner och en cykeltur genom Lund sent på natten hem till sängen. Jag började inte förrän ett idag så jag kunde unna mig en sådan kväll och sova ut idag. Idag har jag lärt mig om ett referenshanteringsprogram som vi ska använda när vi skriver uppsats, så himla enkelt det plötsligt blev att referera! Och sen har vi haft styrelsemöte med go-fika på café och enbart roliga diskussionsämnen. Imorgon ska jag hjälpa min vän att bära flyttkartonger, hon flyttar några hundra meter och det blir så mycket roligare om man är flera!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar