torsdag 3 oktober 2013

Smått och gott

Ny månad, nytt blad.
Kalendern heter "Ro för själen" och är gjord av Kerstin Svensson från Sennan utanför Halmstad.
Pannkakor gjorda på eko-grahamsmjöl, eko-ägg och eko-mjölk. Till det serveras eko-sylt. Just nu har Naturskyddsföreningen kampanjen #byttilleko, jag är med och gör vår planet bättre!
Smoothie gjord på 1/4 färsk ananas, 1 pressad apelsin, knappt 1 cm färsk ingefära och typ 1 tesked honung. Jag har helt snöat in på smoothies för tillfället, det är gott!
Upptäckte att tvättstugan här på Kämnärsrätten inte har automatiskt tvättmedel (=hurra, jag får lukta som jag vill!). Det resulterade i att jag fick göra en snabbvisit på Willys. Kändes helt student-normalt att handla enbart kaffe och tvättmedel.

2 kommentarer:

  1. Oj, ingefära, låter intressant! Får testa det nån gång, jag är så feg och kör bär mest hela tiden, haha :P Men det måste väl tekniskt sett innehålla nån form av mjölkprodukt för att kallas smoothie? Annars är det väl mer...juice.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, det kanske det måste... Inte tänkt på alls faktiskt, det här var också "smooth" att dricka ^^ Ingefära har överraskat mig positivt!

      Radera