söndag 27 oktober 2013

Höstcorpsafton

 
Igår hade vi i Bleckhornen sittning, årets Höstcorpsafton! Jag hade på mig min nya klänning från Ellos och jag kände mig jättefin! Den har lite femtiotalssiluett med puffig kjol och är prickig, det kan nästan inte bli mer Malin-igt!
Eftersom jag i år sitter i styrelsen började kvällen hemma hos vår ordförande med fördrink för alla nya provelever (ännu inte invalda medlemmar) och sedan cyklade vi ner till Tarmen (vår lokal) för trerättersmiddag. Vi var nästan 50 sittande vid tre långbord och sexmästeriet hade lagat gudomligt god mat! Temat var ungerskt eftersom vi var i Budapest på corpsresa i somras, och under middagen delades resemedaljerna ut.
Det roligaste under kvällen var att vi i styrelsen hade, i största hemlighet, övat in en av balettens danser. Ingen anade något, alla trodde att vi traditionsenligt skulle byta instrument med varandra och spela fruktansvärt dåligt precis som styrelsen brukar göra varje Höstcorpsafton. Minerna på corpset när vi kom ut, iklädda balettkläder inklusive glitterslips på killarna, och körde "Does your mother" var oslagbara! Vi var supernervösa inför uppträdandet, men det gick så himla bra och efteråt var det som ett lyckorus i hela kroppen!
Kvällen övergick i natt, folk hade med sig sina instrument och det jammades till långt in på småtimmarna. Jag dansade och skrattade, och först när klockan blivit fyra (vintertid...) blåste jag ut mitt ljus bredvid sängen och somnade väldigt gott.
 
 

2 kommentarer:

  1. Det verkar som om att du hade en riktigt trevlig kväll Malin! Och vilken fin klänning!!! Den gillade jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade jag verkligen! Tack så mycket, jag gillar den också =)

      Radera