torsdag 3 oktober 2013

Förkylningsdags igen

Suck. Jag som tyckte att jag varit förkyld färdigt för i år. Men nehe, det var visst dags igen. Jag är dock inte fullt lika hängig den här omgången, däremot har min rygg bestämt sig för att säga upp sig. Igår kväll kunde jag knappt sitta, då blir det inte mycket gjort i pluggväg. Innan jag gick och lade mig smorde jag in hela ryggen och nacken med liniment och idag är den lite bättre.
För att försöka hindra förkylningen att blomma ut helt googlade jag efter recept på anti-förkylnings-smoothies och hittade det här:
 
Transient
http://systerbolaget.squarespace.com/blogg/2013/8/31/en-smoothie-mot-annalkande-frkylning

Jag provade (-citron för det hade jag ingen) och det blev riktigt gott! Om det hjälper mot mina virusar är väl en annan fråga, men placebo-effekten är ju vetenskapligt bevisad så om jag ser till att tro på det här riktigt mycket så ska det nog fungera. Skål!

3 kommentarer:

  1. Har du badkar ? då ska ta jättevarmt vatten och droppa i pepparmintsolja och lägga dig i vattnet. Upprepa detta 2 dagar, kommerr kännas skillnad. Har provat detta några gånger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken! Får passa på att prova det i helgen när jag hälsar på mina föräldrar :)

      Radera
    2. Lustigt att du hade ingefära, tranbärsjuice och frysta bär hemma men ingen citron :P Låter spännande, ska smaka nån gång när jag införskaffat de tre övre ingredienserna

      Radera