onsdag 27 mars 2013

Påsklov!

Just nu sitter jag hem-hemma vid köksbordet, lyssnar på radio och njuter av att ha påsklov! Egentligen står det "lästid" på schemat, och jag har böckerna på bordet bredvid mig, men jag ligger helt okej i fas med pluggandet så jag tillåter mig att prokrastinera en aning.

I söndags var mamma och jag ute och joggade tillsammans. Soffan var väldigt skön att sitta i men vi sa till varandra att vi måste ut åtminstone tio minuter, och det var ju svårt att säga emot. Vädret var ganska skönt, inte så kallt som jag trodde, och vi kom in drygt 30 minuter senare efter en väl genomförd tiominutersrunda :)

I måndags morse gjorde jag nåt som jag inte visste att jag kunde, nämligen befann mig på gymmet på friskis 06:30... Det gick förvånansvärt bra, både att gå upp och att träna. Det var en väldigt skön känsla att sätta mig vid köksbordet med böckerna vid nio på förmiddagen och redan ha tränat färdigt! Dock behövde den tidiga morgonen kompenseras med en sovstund i soffan lite senare på förmiddagen, vilket för övrigt var jätteskönt.


Vi har ett helt underbart väder och har haft hela veckan, så igår var jag ute på solskenspromenad. Jag strosade lite, kollade några av pappas bikupor så att de stod upp och så, fotade en napp på ett träd och allmänt njöt av solen.


På kvällen var jag med på klubbens intervallträning på Galgberget för första gången i år (tror jag). Kilometerintervaller på elljusspåret stod på programmet, efetrsom jag har haft ont i halsen och inte tränat som jag velat tog jag det lite lugnt och sprang totalt 4 st av 8 möjliga. Efteråt gick vi till Bulls och var med på pubquiz, mycket trevligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar