fredag 25 januari 2013

Skidsemester!

Tre dagars utförsåkning i Sälen är bra träning, det skrek mina vader åt mig så fort jag försökte använda dem. Fast de har slutat skrika nu, de muttrar bara litegrann för att markera. Jag är rysligt nöjd med att jag klarade av att åka, även om jag aldrig släppte plogandet så tog jag mig ner (skillnad mot att åka) för både blå och röd backe, och jag njöt av den långa gröna backen  som gick ända från toppen och ner. Vädret var underbart, strålande solsken och vindstilla alla tre dagarna. Dock väldigt kallt, runt -15 eller ibland lite kallare till och med, så jag har fått utforska lager-på-lager-principens ädla konst och haft inte mindre än fyra lager på överkroppen och tre på benen.

I stugan på kvällarna har vi spelat spel och ätit onyttigheter, ganska trevligt det också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar