måndag 27 januari 2014

Karins pastasås


Efter första dagen på termin 6 med föreläsningar i sjukhusets stora aula gick jag till Gerdahallen och tränade. Det blev ett halvt Step bas-pass, sen var jag så skakis i benen att jag bestämde mig för att vara klok och avbryta. Påfyllning av energi var nödvändigt, och efter en banan och kexchoklad i omklädningsrummet cyklade jag hem och lagade kvällsmat. Det blev det jag åt hemma hos en vän i onsdags, en pastasås som baseras på vad man har hemma.

Karins pastasås
(version vad som fanns i kylskåpet måndag kväll 27/1)

1 gul lök
1 paket bacon
4 champinjoner
röd och gul paprika
1 burk creme fraiche, parmesan och vitlök
vitpeppar

Stek lök och bacon i en stekpanna, häll i champinjoner och paprika. Häll på creme fraiche och smaka av med peppar. Servera med pasta och grönsaker. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar