onsdag 15 januari 2014

Kandidatarbete - check!

Idag höll vi vår presentation av kandidatarbetet, och vi blev godkända! :)

Igår var jag nog inte rolig att vara med, ett kinkigt nervöst vrak och säkert inte särskilt trevlig att vara med. Att hålla en vetenskaplig presentation  på engelska inför folk som kan både språket och ämnet bättre än  jag själv var inget som  lockade mig. Men efter att ha kört igenom presentationen några gånger för oss själva, och även rabblandes hemma vid köksbordet, höll vi den på prov för vår handledare. Hon uppmuntrade, gav oss tips och gick igenom de frågor hon  trodde att vi skulle kunna få av opponenter och examinator så att vi säkert kunde svaren. Sedan sade hon till oss att inte vara nervösa, att det vi gjort var jättebra. Det är alltid svårt att ta in, men det lyckades i alla fall lugna nerverna någorlunda.

Idag vaknade jag och var faktiskt inte så nervös. Vi sågs på skolan i god tid före och gick igenom presentationen en gång till innan det var dags. Själva presentationen gick bra och vi kunde svara på alla frågor vi fick. Efteråt fick vi jättemycket beröm av handledaren, och även av professorn som leder forskargruppen som vår handledare ingår i. Professorn frågade till och med om  det här med forskning var något jag funderat på, det kändes kul :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar