torsdag 27 mars 2014

Halvvägs till examen!

"Det går snabbt" - så lät det från alla håll när jag flyttade ner till Lund och började på utbildningen som är en av Sveriges längsta universitetsutbildningar. Jag tycker det känns som att jag bott i Lund ett bra tag nu, men att jag redan är halvvägs genom termin 6 och därmed halvvägs genom utbildningen känns nästan overkligt. Det har gått så fort! Skönt att vi har lika mycket kvar, jag är inte på långa vägar färdig med Lund (varken studentlivet eller läkarrollen).

Men halvvägs måste såklart firas, vilket vi gjorde med sittning på Medicinska föreningens lokal Locus Medicus Malmoensis i Malmö. Temat var halvtidssittning á la charleston och vi var uppklädda i våra bästa 20 tals-kläder. Jag hade lånat klänning och hårprydnad av min syster, hon har så bra smak och nästan samma storlek vilket ju är väldigt praktiskt.

Lite bilder från kvällen:
Såhär såg jag ut


Kreativ mat, de hade beställt pizzor av olika sorter som de delade i fjärdedelar och serverade så mycket man ville ha!

Uppklädda kursare

Och till och med en monokel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar