torsdag 13 juni 2013

Tentaperiod

Det har varit bloggtyst från mig ett tag, tentaperioden kom. Vi har vår tyngsta tenta hittills imorgon, den täcker hela termin 4. Det känns som att det är lite väl stort egentligen, men nu är det som det är och jag hoppas att jag kommer att klara den. Omtenta i augusti vore surt, å andra sidan får jag ju en "ypperlig chans att repetera" (sagt med hurtig röst).

Jag har, trots tentastress och en smula ångest, försökt att träna på under de här veckorna. Det är dels en giltig ursäkt att inte plugga, dels tänker jag mycket bättre och sen gör det ju underverk för humöret. Mitt terminskort på Gerdahallen tog slut redan i slutet av maj (då tar visst terminen slut...?) men vi har haft sånt kanonväder att det har varit härligt att snöra på sig skorna och ge sig ut.


Min träning hittills i juni


I förrgår sprang jag på upptäcktsfärd åt ett annat håll än jag brukar. Jag sprang på en smal grusväg mellan åkrar med vajande råg (eller korn, jag glömmer alltid vilken som har de långa borsten), solen sken och det var underbart. Sen tog vägen slut och jag stod vid en JÄTTEstor väg som jag skulle över... Tur att det inte var den allra värsta rusningstrafiken.

Nu ska jag ta och krypa till sängs, om 15 timmar har jag SOMMARLOV! Men först en tenta. Efter det väntar obligatorisk tenta-lunch med kursare och på kvällen blir det nog både spelning med corpset och tentafest med klassen. Jag längtar!


4 kommentarer:

  1. Grattis till sommarlovet!!! :D jag hoppas på träningssällskap i Halmstad någon dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja, det vore trevligt! Hade inte förstått att du skulle upp till Norge så på direkten, men du kommer kanske hem till Halmstad nån mer gång innan september? :)

      Radera
  2. Hur kan programmet veta exakt på metern hur lång du sprang och i vilken hastighet? Har du kopplat det till din klocka på nåt sätt eller? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Jag har en garmin-klocka som jag kan koppla direkt till hemsidan och logga träningspass. Måste dock inte ha klocka för att mäta, antingen kan man rita in själv på en karta på sidan eller så bara skriver man in hur långt det var. Superbra! :)

      Radera