fredag 28 juni 2013

SOMMARLOV!

Självplockning av jordgubbar hör sommaren till! Mamma och jag åkte till Kaggagård och plockade 11 kg på en dryg halvtimme :)

Nu äntligen har jag sommarlov på riktigt! Därav tystnaden på bloggen, jag har njutit i fulla drag av världen bortom datorskärmen ;) Tentaresultatet kom häromdagen, jag är godkänd och kan bocka för ännu en termin på läkarprogrammet. Fyra avklarade, sju återstår. Skönt att det är så lång tid kvar, jag tror att jag behöver all tid jag kan få för att växa i rocken.

Nu i sommar jobbar jag i kommunens hemtjänst. Jag gjorde det förra sommaren också och jag trivs verkligen bra! Det är tungt för ryggen mellan varven, min förflyttningsteknik är inte den bästa och ryggen inte min starkaste kroppsdel, men personalgruppen är trevlig och jobbet omväxlande. Jag känner att jag gör nytta, det är en av mina stora drivkrafter. Det är också trevligt att komma med lite solsken och sällskap till kunderna som många gånger är ensamma. De får hjälp och omsorg, jag får livshistorier, husmorsknep och leenden i utbyte. Och en trevlig sommarlön så småningom förstås :)

Annars i sommar är tanken att träna mycket. Jag cyklar till jobbet, vilket enkel väg är nästan 13 km så benen får sig ett ordentligt träningspass de dagar jag jobbar. Till min stora lycka jobbar jag bara dagtid, vilket visserligen betyder att cykeln avgår hemifrån 06.15 (jobbigt att gå upp men underbart att cykla när staden vaknar) men å andra sidan kan jag vara med på klubbens träningar! Jag har hittills hunnit med mossintervaller (springa runt runt i en mosse), OL-intervaller (snabb orientering, spring så snabbt och rätt du bara kan) och två orienteringsträningar med vanliga banor varav den ena var jag medarrangör på och fick därför springa och plocka in kontroller istället. Jag tycker att det är så mycket enklare att motivera mig till att träna om jag har en tid och en plats bestämd, och om det finns personer som frågar efter mig om jag inte dyker upp.
GPS-spår från mossintervaller. Som sagt: runt, runt, runt...

Idag har jag haft en helt ledig dag. Mamma och jag var ner på stan på förmiddagen och fixade småärenden, bland annat hittade jag två träningslinnen för en femtilapp styck på Stadiums rea. På eftermiddagen åkte vi ut till Strandgården i Vilshärad och åt glass. Det var helt perfekt att sitta på deras uteplats med solen i ansiktet, vinden i håret och utsikt över havet!



 

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en fin sommar Malin! Och att vi ses snart :) Hälsa Halmstad!

    SvaraRadera