onsdag 1 maj 2013

Under magnoliorna i strålande solsken

Nu har vi firat in våren ordentligt här i Lund med både Siste April och Första Maj! Solen strålade och även om magnoliorna på universitetsplatsen i Lundagård stod med knopparna ännu ej helt utslagna så finns det blommande magnolior också, härligt!

Jag började Siste April (även kallad Valborgsmässoafton i övriga delar av Sverige, men så icke i Lund) med att sätta en bröddeg, redan ombytt. Degen skulle jäsa i 40 minuter och jag behövde ut och springa, perfekt att ta klocka jästiden med pulsklockan med andra ord!

Det blev favorit i repris, långpannebrödet är en klippa när det gäller att baka enkelt! Det kändes fint att kunna ha med mig hembakt till den gemensamma picknicken i Botaniska trädgården.


Sedan skrudade jag om till uniform, såhär cool kan man vara!

Elin och jag, glada i solskenet efter spelningen i Stadsparken!

Traditionsenligt gick sedan hela corpset till Botan för att picknicka. Där underhöll, lika traditionsenligt, orkestern "Robert Knödel und Seine originale Gulaschenbaronen" med musik. 
Dags för vårens stora konserthändelse - Vårkonserten!
1. maí tónleikar 1
Baletten byggde pyramid, orkestern spelade, sång sjöngs och solen lyste, en mycket lyckad konsert!
Efter konserten åkte jag med mormor och morfar hem till min moster med familj som bor utanför Lund. Där bjöds vi på nybakta scones, ljuvligt! Sedan följde min kusin med tillbaka in till Lund för att lyssna till när Lunds Studentsångare sjöng in våren.

I den härliga vårsolens glans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar