måndag 27 maj 2013

Hur långt? Äsch, det blev!

När jag sitter vid min dator är jag väldigt mycket inne på jogg.se. Det är en träningssajt med intressanta artiklar, forum där det mesta inom löp- och annan träning diskuteras och dessutom träningsdagbok som jag fyller i. Som jag berättat tidigare är den där träningsdagboken som andra medlemmar på jogg.se kan se en motivation för mig att träna. Det är klart att jag helst bara skulle vara motiverad av alla fördelar med träning men ibland behövs det något annat, i mitt fall att undvika för många tomma rutor i träningsdagboken.

I lördags satt jag på altanen hem-hemma i Halmstad och fikade i solen och allmänt njöt. Men det fanns en tom ruta i dagboken att fylla och när mamma reste sig för att sticka ut hängde jag och Markus på. Det blev knappt tre kilometer, vilket är ganska kort, men det spelade liksom ingen roll för ibland är det viktiga att det blir av överhuvudtaget!

Därför är jag extra nöjd med dagens träning när jag cyklade upp till Kämnärsrätten, sprang sex kilometer med Elin (och avhandlade allt intressant som hänt sen sist vi pratade för några dagar sedan) och sedan cyklade en upptäcktsfärdsväg hem. Det var sol, trevligt sällskap och blommande syrener, kan man begära mer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar