lördag 1 juni 2013

Försommar på riktigt

Nu har sommaren kommit på riktigt till Lund. Vi har haft några dagar med strålande solsken, klarblå himmel och 25 grader varmt, och det vackra vädret fortsätter även idag. I torsdags hade jag premiär för plugg-på-picknickfilt med min nya picknickfilt (i bomull, ljusblå med fåglar, jättefin!) och satte mig i solen.
 
 
På kvällen, när världen började svalna men solen fortfarande var uppe, sprang jag och Fredrik ut en runda. Det var hans tur att bestämma runda, jag bara hängde på och slapp tänka. Vi hann snacka en del innan vi kom tillbaka en timme och nästan 9 km senare. Jag är himla nöjd med den sträckan, och speciellt glad över att jag faktiskt inte hade ont någonstans någon gång under rundan! Annars brukar mina knän, höfter eller benhinnor turas om att påminna mig om att de efter några kilometer föredrar horisontalläge... Men inte nu, tjoho! =)
 
Solnedgång efter en varm dag, sett från mitt fönster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar