tisdag 24 juni 2014

Med en doft av rosor och regntunga blad

Senast jag skrev något på bloggen var det mars och terminen var till hälften avklarad, likaså läkarprogrammet. Nu sitter jag hemhemma i soffan och skriver. Terminen är avslutad sedan drygt en vecka tillbaka, tentorna avklarade och godkända och jag har sommarlov! Ute blommar trädgården, och kvällsluften är fuktig efter ett sommarregn som dragit förbi. Jag har nog snart landat i stillheten.

En liten kik via Instagram (malinmittiprick) och lite annat smått och gott får bli sammanfattning av min Lundavår:

Mars: Påskliljor till köksbordet, köpta på vägen hem från skolan. Kändes så fint och vår-igt i cykelkorgen.

April: Magnoliorna i Lund slog ut tidigt i år. Den här står utanför min lägenhet och doftade ljuvligt!
April: Lunch i kandidatrummet på sjukhuset, ibland fullt av folk och ibland nästan tomt beroende på dag och vilken tid man själv tagit sig dit. Matlådan är studentens bästa vän.

April: En del av våra placeringar är i Malmö, trots att min basplacering är i Lund. Detta eftersom Skånes Universitetssjukhus är ett sjukhus fast i två städer. Tur att det är mysigt att åka tåg!
April: På väg mot påsk i Småland och Eksjö. Min nervösaste tågresa någonsin tror jag, eftersom jag skulle hem till min pojkväns familj för första gången. Jag tänkte plugga, men det gick inge vidare... Påsken var underbart lugn och skön, solig och jättemysig!

April: Spontanorienterade på Hjärnarps tävling på Vallåsen. Sprang Ö7 vilket gick förvånansvärt bra och njöt av årets första utomhusdusch.

April: Värmebölja i slutet av april, jag njuter i solen utanför dörren när jag pluggar i hängselbyxor och halmhatt.

Maj: Första Maj firades med AMC Bleckhornens årliga vårkonsert!

Maj: Lundakarneval! AMC Bleckhornen gick först av alla i Karnevalståget!

Juni: Paus i tentaplugget


Juni: Glad midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar